In de winkel

Worldline staat samen met je  bank in voor veilige kaartbetalingen. 

Hier vind je tips om eventuele fraude met je kaart te vermijden. We raden je aan om deze pagina regelmatig te raadplegen.

  • Bel Card Stop om je kaart te laten blokkeren bij verlies, diefstal, vermoeden van fraude of wanneer je kaart in een geldautomaat blijft zitten. 
    Card Stop is 24/7 bereikbaar via +32 (0) 78 170 170.
  • Wijzig na ontvangst van een nieuwe kaart de pincode zo snel mogelijk. In België kan dat aan de meeste geldautomaten. In het buitenland kun je je pincode niet veranderen.
  • Kies een niet voor de handliggende pincode (gebruik geen geboortedatum of opsommingen zoals 1234). 
  • Schrijf de pincode nergens op. Je geheugen is de beste bewaarplaats.
  • Controleer het bedrag en de munteenheid vóór je de pincode ingeeft of een kasticket ondertekent. Bevestig je aankoop niet als je niet akkoord bent met het bedrag.
  • Toon je kaart nooit als identiteitsbewijs.
  • Verlies je kaart niet uit het oog tijdens een betaling, ook niet wanneer de handelaar de betaling uitvoert. Vermijd situaties waarbij een handelaar je kaart naar een andere plaats meeneemt om een betaling uit te voeren.
  • Als je in een hotel, ziekenhuis of het buitenland verblijft, neem dan enkel de kaarten mee die je echt nodig hebt.
  • Stuur je kaart nooit op per post, ook niet aangetekend.
  • Laat je niet afleiden tijdens een geldopneming. Let op voor mensen die hulp komen bieden bij een zogezegd probleem met de automaat en die aanraden om de pincode opnieuw in te geven.

 

Kaart laten blokkeren bij verlies, diefstal of vermoeden van fraude

Contacteer onmiddellijk Card Stop om je kaart te laten blokkeren bij verlies, diefstal of vermoeden van fraude. 

Card Stop is 24/7 bereikbaar op nummer +32 (0) 78 170 170.
Meer informatie