Een aankoop betwisten

Bij niet-herkende of onterechte betalingen en in geval van fraude met Visa of Mastercard krediet- of prepaidkaarten kan Worldline bijstand verlenen.

Als je zeker bent dat een aankoop onterecht is kun je onze elektronische betwistingsformulieren hieronder gebruiken zodat wij dit verder onderzoeken. Wij openen pas een dossier als het formulier volledig en correct is ingevuld. Ons contact center zal je ook altijd eerst naar deze formulieren doorverwijzen. De betaling van de aankoop moet wel al geboekt zijn. Dat wil zeggen dat deze op je uitgavenstaat is vermeld (je maandelijkse afrekening van je krediet- of prepaidkaart) of als transactie is geboekt in de app van de bank.

Waarborgen voor bijvoorbeeld het reserveren van een hotelkamer of een huurauto kun je niet betwisten. Dit zijn namelijk geen betalingen en de gereserveerde bedragen worden na verloop van een paar dagen automatisch weer vrij gegeven.

Belangrijk: als je het slachtoffer bent van oplichting, of heel sterke vermoedens hebt van fraude met je kaart, aarzel dan niet en blokkeer je kaart direct via Card Stop (24/7).

Als blijkt dat de betrokken betaling jou inderdaad niet aangerekend mag worden, krijg je snel je geld terug. Kijk om zeker te zijn eerst na of de details van de aankoop je niet kunnen helpen om de betaling te herkennen.

Hier een paar nuttige tips:

  • Kijk de betalingsdatum na (op een uitgavenstaat wordt dit de transactiedatum genoemd). Heb je op dat ogenblik een betaling uitgevoerd? Het kan ook om een oudere betaling gaan die nu pas wordt afgerekend.
  • Zegt het bedrag je iets? Kijk ook het bedrag na in vreemde valuta indien van toepassing.
  • Gebruikt iemand anders je kaart weleens? Zo ja, heeft deze persoon onlangs iets gekocht?
  • Heb je een abonnement lopen op je kredietkaart?
  • Zoek de naam op. De informatie die je vindt helpt je misschien de betaling te herkennen.

 

Wat wens je te betwisten?  Maak hieronder je keuze.

 

Heb je een vraag bij een bepaalde aankoop zonder dat je deze wenst te betwisten?

Gebruik dan dit formulier.

Betwisting van een aankoop waaraan je niet hebt deelgenomen

Je herkent de aankoop helemaal niet. Je hebt hem zelf niet gedaan. 

Betwisting van autoverhuur / hotel / cruise / luchtvaartmaatschappij

Je kreeg onterechte kosten aangerekend of het bedrijf is failliet. 

Betwisting van een aankoop waaraan je hebt deelgenomen

Je hebt de aankoop gedaan, maar er is een probleem opgetreden. 

Betwisting van een geldopneming

Je ontving geen of te weinig geld van de bankautomaat. 

Wens je een open betwistingsdossier te stoppen?

Een betwisting stopzetten

Je wenst een bestaand betwistingsdossier te annuleren.
Met dit formulier kan je geen betwisting starten of een aankoop stopzetten.