Op internet
 

Worldline noch je bank vragen je om vertrouwelijke informatie zoals pincodes, paswoorden via telefoon of email.

Geef deze informatie nooit door.

Als je deze gegevens toch hebt doorgegeven laat dan onmiddellijk je kaart blokkeren via Card Stop via 0032 (0) 70 344 344 (€0.30/min).

 

  • Let op bij e-mailberichten waarin je gevraagd wordt gevoelige informatie terug te sturen of in te geven via een website. Dit kunnen pogingen zijn tot phishing waarbij fraudeurs proberen persoonlijke informatie van je te stelen. Deze e-mails bevatten vaak misleidende teksten zoals “je kaart of rekening zal worden afgesloten als je niet …”Reageer hier nooit op, klik op geen enkele link en verwijder het bericht meteen. Bij twijfel neem je best contact op met je bank.
  • Controleer of een website betrouwbaar is voordat je gegevens uitwisselt. Veilige websites zijn voorzien van https (met de s van safe) in het webadres, het symbool van een hangslot of een sleuteltje in het browservenster.
  • Doe bij voorkeur zaken op sites met het logo “Verifed by Visa” of “Mastercard Secure Code”. Deze sites maken gebruik van 3D Secure, een technologie om betalingen te beveiligen.
  • Kies de websites waar je iets wilt kopen zorgvuldig uit en opteer daarbij voor websites die gekend zijn.
  • Is een product opmerkelijk goedkoper dan bij andere webshops? Een veel te lage prijs is verdacht. Controleer de betrouwbaarheid van de website en de aankoopvoorwaarden.
  • Vergeet niet dat je bij een website van buiten de Europese Unie eventueel onderhevig bent aan BTW, bijkomende taksen en douanerechten.
  • Wees op je hoede voor websites die je kredietkaartnummer vragen om na te gaan of je meerderjarig bent.

Kaart laten blokkeren bij verlies, diefstal of vermoeden van fraude

Contacteer onmiddellijk Card Stop om je kaart te laten blokkeren bij verlies, diefstal of vermoeden van fraude. 

Card Stop is 24/7 bereikbaar op nummer +32 (0) 70 344 344 (€0.30/min).
Meer informatie