help

Veelgestelde vragen

  • Bel Card Stop op +32 (0)78 170 170.

    U moet zich identificeren op onze spraakserver met uw bankrekeningnummer of uw postcode en geboortedatum.

    Meer informatie over de Card Stop-service.

  • Het is niet mogelijk om een voltooide aankoop te blokkeren. Als u geen minnelijke schikking met de handelaar kunt bereiken, vindt u alle informatie die u nodig heeft om een geschil in te dienen via Worldline in onze rubriek Een aankoop betwisten.  

  •  

    Algemene weigering

    Wanneer het bedrag van uw aankoop hoger is dan het beschikbare saldo op uw betaalkaart, wordt uw aankoop geweigerd. Om het saldo van uw kaart te controleren, ga naar uw bankapp of de website van uw bank. 

     

    Een aankoop op het internet werd geweigerd

    Bij een aankoop via het internet moet u de transactie meestal bevestigen via een kaartlezer die door uw bank wordt geleverd of via uw bankapp. Als u problemen ondervindt tijdens deze stap, neem dan contact op met uw bank.  

     

    Een geldopname werd geweigerd

    Geldopnames bij een geldautomaat zijn gelimiteerd tot een maximumbedrag van

    € 600 elke 4 dagen, voor zover het bedrag beschikbaar is op uw kaart. 

     
    Een tankbeurt werd geweigerd 

    Voordat u kunt tanken, controleert de betaalterminal van het tankstation of uw kaart wel een minimumsaldo van € 125 tot € 375 heeft. Als dit bedrag niet beschikbaar is, wordt de kaart geweigerd.

     
    Een betaling voor een hotelreservering of voor autohuur werd geweigerd 

    Wanneer u in een hotel incheckt of een auto huurt, wordt tijdelijk een waarborg op uw kaart geblokkeerd. Deze waarborg beïnvloedt daarom het beschikbare saldo van uw kaart, wat onvoldoende kan zijn om de hotelrekening of de huur van de auto te dekken. Om de limiet van uw betaalkaart te verhogen, neem contact op met uw bank voor meer informatie of raadpleeg haar website of uw bankapp.

  • Wanneer je je kaart gebruikt om te tanken aan de buiten terminal van een benzinestation, wordt een waarborgsom (=reservatie) op je bankrekening gereserveerd omdat het te betalen bedrag nog niet gekend is.

    Deze reservatie wordt door de kaartverwerker uitgevoerd en is een standaard in Europa, opgelegd door de betaalschema’s. Het bedrag van de reservatie is afhankelijk van het beschikbaar bedrag  op je rekening en bedraagt maximaal 375 eur. In geen geval wordt je rekening voor dit bedrag gedebiteerd.  Van zodra de tankbeurt beëindigd is, wordt het gereserveerde bedrag vrijgegeven en wordt je rekening gedebiteerd met het exacte bedrag van je tankbeurt.

    Dit neemt in het algemeen enkele minuten in beslag. Stel je vast dat deze reservatie toch niet geannuleerd wordt, neem je contact op met de uitgever van je kaart.

  • Als de fraudepreventiedienst van Worldline vermoedt dat de gegevens van uw creditcard in gevaar zijn, ontvangt u van hen een brief waarin wordt gevraagd uw kaart preventief te blokkeren (om potentiële fraude te voorkomen), via het nummer +32 (0)2 205 85 85.

    Een snelcode die u moet invoeren in ons spraaksysteem wordt meegedeeld in de brief. 

    Een voorbeeld van de brief kan hier worden bekeken.

  • Als Worldline of uw bank een abnormaal gebruik van uw creditcard detecteert, dat mogelijk frauduleus is, worden alle aankopen gemaakt met uw kaart tijdelijk geweigerd als veiligheidsmaatregel. In dat geval ontvangt u een sms met het verzoek contact op te nemen met onze klantenservice via +32 (0)2 205 85 85 om de verdachte transacties te verifiëren.

    In deze sms wordt een verkorte code meegedeeld en u moet deze invoeren in ons spraaksysteem om u te identificeren en in contact te komen met een van onze medewerkers. Uw gesprekspartner zal de laatste transacties die met uw kaart zijn gedaan, met u doornemen, en als blijkt dat alles normaal is, wordt uw kaart onmiddellijk weer in gebruik genomen.

  • Alleen uw bank kan de limiet van uw betaalkaart wijzigen. Neem contact met hen op voor meer informatie of raadpleeg hun website of uw bankapplicatie.

  • Alleen uw bank kan het adres dat aan uw betaalkaart is gekoppeld wijzigen. Neem contact met hen op voor meer informatie of raadpleeg hun website of uw bankapplicatie.

  • Alleen uw bank kan een nieuwe geheime code voor u aanvragen. Neem contact met hen op voor meer informatie of raadpleeg hun website of uw bankapplicatie.

  • Alleen uw bank kan uw betaalkaart vervangen. Neem contact met hen op voor meer informatie of raadpleeg hun website of uw bankapplicatie.

  • Alleen uw bank kan uw betaalkaart annuleren. Neem contact met hen op voor meer informatie of raadpleeg hun website of uw bankapplicatie.

  • De kosten die in rekening worden gebracht voor een geldopname bij een geldautomaat worden bepaald door uw bank. Neem contact met hen op voor meer informatie of raadpleeg hun website.