Je ontving een brief of SMS van Worldline

Samen met je bank staat Worldline in voor de veiligheid van betalingen met je kaart.

Wanneer het vermoeden bestaat dat je kaart misbruikt kan worden of dat je het slachtoffer bent van oplichting kan de fraude preventie dienst van Worldline beslissen betalingen met je kaart tijdelijk of definitief te weigeren.

Maak je geen zorgen: in de meeste gevallen is dit een preventieve maatregel om je te beschermen tegen eventueel misbruik. 

Volgende situaties kunnen zich voordoen:

 

 

Een onregelmatig gebruikspatroon is vastgesteld met je kaart.

We vermoeden dat een database van een derde partij waar je kaart gebruikt werd gehackt is.

 

Ten einde de situatie te evalueren sturen wij je een SMS bericht of brief met onze contactgegevens waarmee je verzocht wordt onze klantendienst te contacteren. Tot dan worden tijdelijk al je aankopen geweigerd.

Ons contacteren:

 

Bel naar het nummer +32 (0) 2 205 85 85.

  • Maak je taalkeuze: 1 voor Frans, 2 voor Nederlands en 3 voor Engels.
  • Kies vervolgens de optie 2 om je snel-code in te geven.
  • Geef de snel-code in die vermeld staat in de SMS of brief en je wordt doorgeschakeld naar onze fraude preventie afdeling.
  • Een medewerker zal samen met jou de laatste aankopen met je kaart overlopen.
  • Als blijkt dat alles normaal is wordt je kaart meteen weer bruikbaar.